5 tips voor een legendarische borrel

Wij hebben hieronder 5 tips voor een legendarische borrel op een rij gezet. Want hoe organiseer je eigenlijk een vrijmibo, domibo of woemibo die iedereen bij blijft? Oeps, hier geven we de allereerste tip al bijna weg!

Nodig je leukste collega’s uit

Nodig je collega’s uit. Maak onderscheid tussen de collega’s die bij de borrel moeten en willen zijn. Voor wie is het bijvoorbeeld noodzakelijk dat ze bij de borrel zijn? De directeur? De manager? De jarige zelf? Want een verjaardagsborrel vier je niet zonder de jarige Job/Jet! En dat brengt ons al gauw bij tip 2.

Lekker makkelijk: kies en dag en een tijdstip!

Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar een dag en een tijdstip kiezen kan al best lastig zijn. Heb je al aan een andere dag dan vrijdag gedacht? Maandag met de back to work-borrel, Dinsdag werkt goed voor de parttimers. Woensdag breekt zo lekker de week. Donderdag om bijna het weekend te vieren.

Begin de borrel eens iets eerder dan 17:00 om zeker te zijn dat iedereen mee wil en kan doen. Zo doet bijvoorbeeld je collega die wat verder weg woont ook gewoon mee. En kunnen de collega’s die dichterbij wonen wat langer blijven hangen.

Zorg voor een gezellige sfeer

De sfeer en aankleding kunnen de borrel maken of breken. Heb je statafels staan? Mooi! Zorg dat ze netjes afgerokt zijn als jullie binnen lekker borrelen. Borrelen jullie buiten? Denk aan een picknicktafel, een kleed of statafels zonder rok.

Zet al je lievelingsnummers in een Spotify-playlist, huur een lokale DJ in of zet de radio aan! Muziek maakt iedere borrel gezelliger. Heb je een Mediterraans thema aan de borrel gehangen? Denk dan aan salsa of baciatamuziek.

Regel lekkere hapjes, drankjes en snackjes om de leukste borrel te geven

Hoe reizen je collega’s naar het werk? Komt iedereen met de auto, wonen ze dichtbij of reizen ze met het openbaar vervoer? Reizen met de auto betekent dat er genoeg sapjes, 0,0% biertjes of spannende mocktails in huis gehaald moeten worden. Maar als er veel mensen met het OV komen dan kunnen ze best genieten van een wijntje of een biertje!

Wil je het liever op afstand vieren omdat iedereen nog steeds (deels) thuiswerkt? Of Stuur dan een van onze borrelpakketten op naar je collega’s.

Onthoud wat je met de borrel wilt uitstralen

Zorg dat de gedachte achter de hapjes en drankjes matchen met jouw organisatie. Wat vinden jullie belangrijke punten? Moeten alle producten helemaal duurzaam zijn? Liever papieren bordjes en bamboe bestek omdat recyclen hoog in het vaandel van jullie organisatie staat? Ga dan voor duurzame snackjes, zoals kaas van grazende losloopkoeien, duurzame popcorn of 100% natuurlijke limonadefrisdrank van Soof!

Hebben jullie net een target gehaald, bestaat het bedrijf 25 jaar of is er iemand jarig? Dat wil je vast vieren met bubbels! Denk aan Franse Champagne, Spaanse Cava of aan Italiaanse Prosecco.

Klinkt als teveel werk? Wij weten de lekkerste hapjes en beste drankjes te combineren naar jullie wensen. Geef ons het aantal mensen, we vragen wat door & wij regelen de rest. Regel een bedrijfsborrel.